header1

A megyei önkormányzat és a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara közösen szervezett fórumán, a Szent István teremben Polgárdy Imre, a Veszprém Megyei Önkormányzat Közgyűlésének elnöke leszögezte, a 8-as főút helyzete a megye összes településére hatással van.

Fontos tehát, mikor lesz valóság tervekből. dr. Markovszky György, a rendezvényt megnyitó kamarai elnök is azt hangsúlyozta, hogy a közlekedési infrastruktúra és a gazdaság fejlettsége szoros kölcsönhatásban van, és bár a 8-as főút ügyét nagyon sokan támogatják, a mára kialakult helyzet bőven hagy maga után kívánni valót. Porga Gyula, Veszprém polgármestere egyenesen a megyeszékhely további fejlődésének gátjául jelölte meg a kívánatos infrastruktúra hiányát. Ha a közlekedésfejlesztésről esik szó, a leggyakrabban elhangzó kérdés a mikor? A fórum vendégei szakterületük szerint válaszoltak a kérdésre. Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési operatív programokért felelős helyettes államtitkára a vasútfejlesztés megyei eredményeiről szólva a jegyértékesítés korszerűsítését emelte ki, valamint a biztonsági beruházásokat. Bodó Imre, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. irodavezetője szerint az elmúlt évben a 8-as főút 39,8 kilométeren újult meg. 2017-re elkészül a várpalotai elkerülő út, viszont remény sincs arra, hogy ugyanerre a határidőre a veszprémi elkerülő is megvalósuljon, mert a hírek szerint még az idén módosul a beruházás határideje. Reiter Barnabás, a Veszprém Megyei Rendőr – főkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője, miközben javuló statisztikai adatokról beszélt, filmfelvételekkel illusztrálta, milyen veszélyhelyzeteket jelent a szintbeli csomópont.

konferencia1510