header1

Kovács Norbert, a Megyei Közgyűlés alelnöke, és Dr. Imre László megyei főjegyző részvételével intézményvezetői értekezletre került sor a Megyeháza Szent István termében augusztus 31-én.
 
A Megyei Önkormányzat fenntartásában üzemelő intézményi hálózat megjelent vezetői a megyei főjegyzőtől hallhattak tájékoztatást a várható jogszabályi változásokról, melyek részeként egyes intézmények átadása történhet meg a közeljövőben. Dr. Imre László beszámolt egy vagyonátadó előkészítő munkabizottság felállításáról is, melynek feladata, hogy szeptember 15-ig az intézmények átadásával kapcsolatos teendőket előkészítse. A vagyonfelmérés kezdetét vette – hangsúlyozta a főjegyző, egyúttal a feszített határidő betartása érdekében kérte az intézményvezetőket, hogy nyújtsanak segítséget a bizottság munkájában. Végül felhívta a figyelmet, hogy az adatközlés az intézményvezetők felelőssége, amiben a közeljövőben nagyobb körültekintést kért.
Kovács Norbert alelnök hangsúlyozta, az intézményeknek az átmeneti időszak során is úgy kell működniük, hogy a szolgáltatások minősége nem romolhat. A jogszabályi változások legfőbb célja, a biztonságos és folyamatos intézményi működés. Az alelnök kiemelte, a jelenleg hatályos jogszabályok szerint ma a megyei önkormányzat a fenntartó és az intézményeket – ahogy eddig is tette - támogatni fogja.
Az értekezlet második részében a közeljövőben megjelenő pályázati lehetőségekről kaptak tájékoztatást az intézményvezetők.