header1

Közösen írt levélben, konkrét feladatokkal keresik meg a szaktárcát, és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-t a beruházásban érintett polgármesterek, a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (VMKIK), a megyei önkormányzat, valamint a Közép-dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács (KDRFT) elöljárói. Erről döntöttek a 8-as útról, és az M8-as gyorsforgalmi útról szóló találkozón a Megyeházán január 27-én, amit a megjelentek az utóbbi idők legeredményesebb tanácskozásának neveztek.
A levelet Talabér Márta, a megyei közgyűlés alelnöke, Pál Béla országgyűlési képviselő és Markovszky György, a VMKIK elnöke írja alá. Ebben egyebek mellett rögzítik: a 8-as út fejlesztése a régi nyomvonalon történjék, adott szakaszon 11,5 tonnás járművek közlekedésére is alkalmas megerősítéssel, 2X2 sávon, elválasztó falakkal, elkerülőkkel, külön szintű csomópontokkal valósuljon meg. Ezzel párhuzamosan az M8-as gyorsforgalmi út tervezése is folytatódjék.
Galuska János, a NIF Zrt. gyorsforgalmi beruházási igazgatója az utóbbi hetek eseményeiről szóló összefoglalójában elmondta: az M8-as út Veszprém és Körmend közötti szakaszának tanulmányterve elkészült. A 8-as útról szóló fejlesztési célokat egyeztették az érintett önkormányzatokkal, mert alapvetőnek tekintik, hogy elképzeléseik megegyezzenek a települések érdekeivel.
A hozzászólásokban Debreczenyi János, Veszprém polgármestere javasolta: saját példáikból okulva célszerűnek tartják, ha a kivitelezők az útépítéssel együtt a csomópontokat is létrehozzák. Ellenkező esetben úgy járnak, miként a városi önkormányzat, amely saját, illetve vállalkozói tőkéből a közlekedésnek megfelelően módosította, illetve kiépítette ezeket. Horváth Zsolt országgyűlési képviselő Herend térségében a zajvédő falra, Schwartz Béla Ajka polgármestere a tüskevári, devecseri és ajkai elkerülő kiépítésére helyezte a súlyt. Mint mondta a 83-as útról Ajka irányába naponta 10 ezer jármű halad, néhány éve ennek mindössze a fele volt.
-Örülök annak, hogy elfogadtunk olyan nyomvonalat, amit még a rómaiak tapostak ki – vélekedett Holczinger László, Devecser elöljárója, aki a somlói térség polgármesterivel a közelmúltban történt egyeztetés jegyzőkönyvét átadta a NIF Zrt. igazgatójának. Németh Árpád polgármester Várpalota elkerülőjének fontosságát hangsúlyozta, ugyanis nyáron a Balatonig „bedugul” a város. Gyapay Zoltán Öskü polgármestere egy besoroló és egy lassító sávot, Juhász Tibor Sóly első embere pedig egy külön szintű csomópontot javasolt a településnél.
-Az elmúlt öv évben a 8-as út Veszprém és Ajka-Bakonygyepes közötti szakaszán 114 baleset történt, amelyben 247-es megsérültek, és 26-an meghaltak – érvelt a szomorú statisztikával a beruházás sürgőssége mellett Vörös Gyula, a Magyar Közút Kht. Veszprém megyei képviseletében igazgatója.
Talabér Márta alelnök üdvözölte, hogy a fejlesztésekkel megszűnik a térség Budapest központúsága. Pál Béla, a KDRFT elnöke szerint az ügyért tanúsított összefogás példaértékű.